piątek, 16 czerwca 2017

na dobry poczatek - badania

Do każdej zmiany należy się odpowiednio przygotować. Aby zobaczyć jak funkcjonuje nasz organizm i zaobserwować jak zachodzą w nim zmiany spowodowane zmianą nawyków żywieniowych i zmianą stylu życia, należy wykonać kilka podstawowych badań. Badania warto powtarzać co pół roku nie tylko aby się przekonać jak dobry wpływ na nasz organizm ma zmiana nawyków, ale również dla zwiększenia motywacji. Wielokrotnie może się zdarzyć, że wprowadzając kurację szczególnie odchudzającą, nie widać spektakularnych zmian w naszej masie ciała. Zmiana ta natomiast dosyć szybko pojawiają się w naszych wynikach badań, zarówno tych antropometrycznych jak i laboratoryjnych. Warto zatem przebadać się na początku kuracji i powtarzać te badania co pół roku. 




Badania zalecane na początku i kontrola co 6 miesięcy:
·         - stężenie insuliny na czczo
·         - stężenie witaminy D - 25 OH D
·         - współczynnik WHR
·         - procentowy udział tkanki tłuszczowej
·         - stężenie cholesterolu i HDL
·         - ciśnienie krwi
·         - stężenie kwasu moczowego we krwi


Wszystkie te badania pomagają w rozpoznaniu jak tak naprawdę funkcjonuje nasz organizm. Mówią nam o zmianach w poszczególnych narządach, chorobach układu krążenia, cukrzycy i insulinooporności, dnie moczanowej, chorobach nerek, wątroby, trzustki, woreczka żółciowego. Pomagają zapobiegać  udarom, nowotworom, chorobom serca i układu naczyniowego oraz chorobie Alzheimera. 


Wprowadzając zmiany do swojego stylu życia warto kontrolować te podstawowe parametry i śledzić pozytywne zmiany z badania na badanie. Po wprowadzeniu zdrowych nawyków zmiany będą zauważalne już na poziomie naszego samopoczucie, przypływu energii witalnej, swobodniejszego poruszania się i bardziej optymistycznego nastawienia do świata i ludzi. Zmartwienia w większości przypadków staną się mniejsze, mózg z dużo większą łatwością pozwalać nam będzie na rozwiązywanie problemów i codziennych drobnych wyzwań. Wszystko to wpłynie na jeszcze większe napędzenie pozytywnych zmian w życiu. Jeżeli tylko utrzymamy zdrowe nawyki, pozwolimy naszemu organizmowi złapać jeszcze więcej wiatru w żagle.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia