czwartek, 15 czerwca 2017

Spacer

Do osiągnięcia zdrowia fizycznego i psychicznego jedną z wielu składowych jest aktywność fizyczna. Jest mnóstwo mniej lub bardziej skomplikowanych dyscyplin sportowych, programów ćwiczeń i rodzajów aktywności ruchowej. Jedną z najtańszych i najmniej wymagających jest spacer. Nie wymaga specjalnych przygotowań, skomplikowanych przyrządów , strojów sportowych i dobrej kondycji. Właściwie wystarczą dobre chęci, wygodne buty i można zaczynać.


Spacer jest niewymagającą aktywnością ruchową adresowaną do szerokiego grona odbiorców. Pomaga poprawić kondycję fizyczną, dotlenić organizm, zrelaksować  i poprawić nastrój, poprawić stan zdrowia, zahartować się i często uzupełnić bądź chociaż podwyższyć poziom niezbędnej w organizmie witaminy D.


Jest to aktywność fizyczna, przy której występuje małe prawdopodobieństwo kontuzji. Jest zalecana osobą, które miały dotąd niewielką styczność z ruchem czy sportem. Często jest adresowana dla rekonwalescentów, osób starszych, otyłych i wielu innych grup odbiorców.






Zaletą spacerów jest również relaks jaki wiąże się z przebywaniem na łonie natury a także skupienie uwagi na otaczającej spacerowicza scenerii, pozwalając na uwolnienie umysłu od trudów mijającego dnia. Niezwykłe doznania wiążą się ze spacerów z ukochaną osobą, przyjacielem lub przywiązanym pupilem, kiedy to wspaniałą atmosferą i pięknymi krajobrazami można się dzielić i przeżywać je wspólnie. 






Kolejnym aspektem przemawiającym za spacerami jest lepsza jakość snu, notowana po spokojnych spacerach oraz poprawa metabolizmu.


Osoby chorujące na zapalenie stawów, regularnie spacerując poprawiają ruchomość stawów, poprzez utrzymywanie odpowiedniej ilości płynu w panewce oraz wzmacnianie mięśni wokół stawu. Pacjenci chorujący na osteoporozę dzięki spacerom zwiększają tonus kości, natomiast chorzy, którym problemy stwarza kręgosłup, wzmacniają mięśnie grzbietu, zapewniając sobie lepsze funkcjonowanie i poprawę samopoczucia.

 
Najlepsze efekty przynoszą regularne spacery, skutkując zauważalnymi zmianami w wielu aspektach życiowych. Jednak najfajniejszą sprawą jest fakt, że właściwie niewiele jest osób, dla których istnieją kategoryczne przeciwwskazania do takiej aktywności ruchowej. jeżeli jednak masz jakiekolwiek wątpliwości, porozmawiaj o tej aktywności ze swoim lekarzem, bądź terapeutą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia