piątek, 30 czerwca 2017

Zdrowe nawyki - warzywa i owoce

Najlepszym lekarstwem na większość dolegliwości związanych z postępem cywilizacyjnym jest spożywanie dużej ilości surowych warzyw, dopełniając je surowymi owocami, (te drugie w znacznie mniejszych ilościach). Surowe warzywa posiadają spore ilości błonnika, witamin i minerałów, antyoksydantów a dodatkowo są niskokaloryczne. Z tego właśnie powodu powinny stanowić podstawę diety osób zdrowych i borykających się z niemal wszystkimi chorobami. Poszczególne składniki pozwalają regulować poziom cukru, ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. Zwalczają wolne rodniki, dlatego chronią przed stanami zapalnymi i nowotworami. Poprawiają pracę serca, oczyszczają jelita, nerki i wątrobę. Wszystko to pozwala sprawniej funkcjonować organizmowi a dodatkowo wpływają na unormowanie masy ciała i polepszenie funkcji psychicznych i pracy mózgu.

Duże ilości błonnika pozwalają utrzymywać jelita i ich mikrobiom w optymalnym stanie co pozwala na poprawę wszystkich funkcji organizmu. Zmniejszenie przepuszczalności jelit pozwala chronić organizm przed patogenami, chroniąc wszystkie organy i krwiobieg przed ich atakiem.


Warto wybierać kolorowe warzywa i robić z nich surówki, koktajle i soki. Surowa forma pozwala na zachowanie największej wartości odżywczej i najmniejszej kaloryczności produktów. Warzywa, które spożywa się po ugotowaniu szczególnie te wysokoskrobiowe czyli ziemniaki, bataty czy marchewka dostarczą nam dużej ilości kalorii, które szybko przekształcą się w glukozę i mogą odłożyć się  w postaci tkanki tłuszczowej.
   
Dobrze jest wybierać warzywa z upraw ekologicznych, bądź od zaufanych lokalnych rolników czy działkowców. Produkty takie nie będą dodatkowo moczone w roztworach przedłużających trwałość, dodatkowo są zbierane czy zrywane dojrzałe co również podnosi ich wartość odżywczą.

Aby jeść dużą ilość warzyw i owoców codziennie dobrym pomysłem jest robienie z nich soków, koktajli, kiszenie, kiełkowanie i robienie sałatek z surowych produktów.




Spożywanie surowych warzyw i owoców dodatkowo pozwala zaoszczędzić czas tracony często na zmywanie i czyszczenie kuchni oraz na samo gotowanie. Ale co ważniejsze surowe produkty zachowają wszystkie wartości odżywcze, które mogłyby stracić podczas obróbki termicznej.
   
W skrócie to praktyczne i naturalne pożywienie, zmniejszające dolegliwości trawienne i postęp wielu chorób. Poprawia również samopoczucie i wygląd skóry oraz zmniejsza  postęp starzenia się organizmu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia